2018. március 25., vasárnap

- Alda Merini Naviglije -

Ez a bejegyzés annyira tetszik, hogy ide is beteszem :)És mert találtam hozzá tökéletesen passzoló képet:)

Forrás: Facebook: Itali, italiani, italinerie

"Aki látta Navigli születését és nyomorúságát, soha nem tudja megérteni Navigli gazdagságát. Szegény voltam, szegénységet láttam mindenütt, abban éltem: a mosónők, a szegények, a fáradt mosónők, a köd, ami mindenhova szétterjedt, az első bárok, ahol pult alatt adták a cigarettát, mert ez még bűn volt.
Navigliban születtem és mindent elvesztettem, amit szerettem benne. 
Navigliban születtem, innen mentem minden nap gyalog a városba.
A Galleria-ba, a Montenapoleone-ba, a Piazza del Duomo-ba, a temérdek üzlet mellett, végig az utcákon. 
Emberekkel találkoztam: Wally Toscaninival, (Arturo Toscanini - a karmerster lánya) , a Fontana nővérekkel (Sorella Fontana, Alta Moda SRL: olasz divatcég). 
Egy napon még Enrico Cuccia-val (bankár) is: „ Nézze Dottore, éhes vagyok! " mondtam neki. - "Jó jel" - válaszolta.
Milánó, ahol biztosítók születtek, biztosítók mindenhol: apám Nemo is ott dolgozott, a jólét jelei mutatkoztak a városban.
Jólét ... és polenta. A régi szép Navigli. Ma már csak kereskedők vannak, túl sok a kupec. És az építkezések: senki nem védett meg minket tőlük: a csákányaiktól, a darujuktól, ami teljesen úgy nézett ki, mint valami kínzóeszköz-, aztán lerombolták vele a szobám tetejét. Hiába volt minden. 
Most itt lett cserében ez a gyalogos sziget. Az autók nem mehetnek át rajta és így hozzám már nem jár senki, nem találnak már meg, csak a régi öregek.
Add vissza a "17. század"-omat, add vissza a szegénységemet! ... Nem szeretem, ami lett belőled, nem szeretem "ezt" a Naviglit. Nem szeretem ezt a várost, hogy mindig, mindenki, mindent kér, egyre többet, anélkül, hogy bármit visszaadnának.
Van bármi is, ami ideköt, erre a környékre? Semmi, nincs semmi.
Azt kérdezed: miért maradtál akkor ? Azért maradtam, mert itt éltem a férjemmel, itt írtam a verseimet. 
Csatornák, víz, csónakok? Mindent bezárnék, bezárnám az egész Navigli-t, egy nagy utat csinálnék a helyére, egy ősi Appiat, egy széles, gyönyörű, végtelen utat."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése