2010. november 25., csütörtök

- miért nem szeretem az internetes vásárlásokat -


Múltkor kaptam ajándékba egy rakat kajajegyet, aminek megörültem, mert nő vagyok :) - és már olyan régen kinéztem egy gastroyalos zsírégetős kúrát, és mert azokat csak interneten lehet rendelni ....
Ki is választottam a 3 nap múlva esedékes dolgokat (péntek lévén a legközelebbi rendelhető nap a kedd lett), és felhívtam (mert emailban ezt ugye nem lehet kérni) az ügyfélszolgálatot, hogy mondja meg ki lesz a kiszállítóm. Sok - sok kapcsolás, várakoztatás után (tuti matáv érdekeltségű a gastroyal is ... ) kaptam egy nevet, telefonszámot. Persze azt is felhívtam. Megegyeztünk, hogy hány órakor (kellett ugye mennem dolgozni), és hova jön, és másnap reggel koránra felhúztam a vekkert.
Másnap reggel korán irtóhideg volt, de persze a szállító sehol. Felhívtam, és kiderült, hogy nem ő van szolgálatban, mert csak. De azt sem tudja ki van, úgyhogy hívjam az agyonkapcsolgatós ügyfélszolgálatot majd ők... Persze nem tudták. Várni kellett... még mindig nem tudták ... nyomjam meg a 2es gombot ha várok még ....
Kicsit paprikás hangulatban kértem az új kihordót, aki ugye eltévedt... Majdnem 2 órás késéssel kaptam meg a csomagom, ami miatt már annyira nem is voltam boldog....
Azért örültem, hogy az egész rendelésemet letudtam, mert ha naponta kellett volna kérnem.....
Nincs mese. A gastroyal azoknak való, akik 8órás egyhelyben ülős munkahellyel rendelkeznek, aztán a futár majd jön ...
vagy majd holnap .... ha már zsírégetés, akkor minek mindennap enni?????

Nem beszélek akkor (sokat:)) a német kiscsizmámról, aminél a megrendelés után 2 percenként jött a mail, hogy fizessük már ki, de úgy, hogy a csomagszállítási ár nem volt benne, tehát ki kellett volna találni, hogy + még mennyit ajánlok fel ugye nekik kiszállításra ..... (és ha nem elég, akkor nem hozzák el, csak a határig ? :))

Ma meg hallom, hogy az alexandra is dettó ... Pedig az pécsi ....
Történt ugyanis, hogy hősünk :) egy könyvet olcsóbban szeretett volna megkapni - nincs mese, irány a netes rendelés. Csakhogy.
Megbeszélték, hogy mikor fog odaérni a csomag, mert ugye csak akkor van otthon, de persze a csomag nem jött. Hősünk :) az internetes vásárlás edzett tagja lévén a Megjegyzés rovatba is beleírta, hogy kéri mikor jöjjön a csomagkiszállító, mert más napokon nem tud otthon lenni minden egyes pillanatban.
És mi történt? Perszehogy akkor jött a kiszállító, abban a félórában, amikor nem volt otthon, és perszehogy nem aznap amikor írva/megbeszélve lett, hanem másnap. Várni nem szokás kiszállítóéknál, és ahogy később a menedzseri levélből megtudtuk telefonálgatni sem szabad az alkalmazottaknak, mert biztos sokba kerül (tuti matávosok )...
Így történhetett, hogy a csomag visszakerült, és egy kedélyesen érdeklődő email landolt hősünk postaládájában, enyhén hüjének nézve a címzettet, hogy ha már rendelt, akkor mié nem vette át?
Hősünk, mint említettem volt, internetes vásárlásokon edzett lévén levelet írt, melyet idemásolok:

"Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A küldemény elsősorban azért nem ért célba, mert nem a vállalt időpontban küldték ki. November 13-án, pénteken rendeltem meg, így 16-án, hétfőn kellett volna megérkeznie. Miután hétfőn 4 órakor érdeklődtem Önöknél telefonon, azt mondták, el sem küldték a csomagot Pécsről, ne is várjam már aznap. Pedig csak aznap tudtam egész nap itthon maradni. Megegyeztünk egy szerdai szállításban, de akkor is – és korábban, megrendeléskor a „Megjegyzés” rovatban is - jeleztem, hogy nem tudom egész nap a csomagot várni és kértem, hogy telefonon jelezzék a kb.-i szállítási időpontot, mert 10-15 perc alatt haza tudok érni, hogy átvegyem. „Természetesen” sem telefont sem egyéb értesítést nem kaptam, nem tudom, járt-e itt a csomag. Csütörtökön érdeklődtem a szállítónál, azt mondták, visszaküldték, mert nem vettem át.
Hát ez az ok.

Nagyon szomorú, hogy 2010-ben egy 60 km-re lévő kiszállításnál a futárszolgálatnak inkább megéri (állítólag kétszer) kijönni, aztán visszaküldeni Önökhöz, majd Önöknek újra elküldeni egy csomagot ahelyett, hogy bármilyen módon jeleznék a szállítás napján az érkezés kb-i időpontját. Egy telefonhívás vagy sms kb. 30 Ft-ba kerül és minden rendben lett volna. Elmondták nekem a telefonban, hogy ilyen a rendszer, ők nem tudnak telefonálni. Erre csak azt tudom mondani akkor, hogy ez a rendszer rossz.
Szeretném megkapni a csomagot a megrendelt áron, de most is jelzem, hogy nem tudok egész nap itthon ülni. Csak akkor tud működni a dolog, ha meg tudja valaki mondani, hogy kb. mikor érkezik a csomag. Kérném visszajelzését, hogy megoldható-e így a kiszállítás. Ha nem, kénytelen vagyok lemondani az Önök szolgáltatásáról."

Természetesen az emberek nem ébren álmodozók.
Biztos vagyok benne, hogy a szőke nagymellű menedzserlány egy olyan kanyargós emailt fog írni, melyben a kiszállítóra fogja majd -> széttárt karokkal, merthogy az ő temérdek munkájába (körömfestés, harisnyaszemfelszedés, pillaátfestés) nem fog beleférni a kiszállítás is;
a kiszállító meg természetesen a menedzserekre, hogy az ő munkájuk révén leizózott kiszállítóknak nincs idejük bármennyit várni, nincs lehetőségük a megbeszélt időpontra odaérni, és módjukban sem áll telefonálgatni ....

és akkor hogy miért nem szeretem az internetes vásárlásokat?
mert telefonálgatni is utálok ....

és,hogy mi történt a levél elküldése után? :

"Subject: FW: visszajött csomag

Tisztelt Cím!

Az alábbi levelem végén kért visszajelzés ugyan elmaradt, de egy automata mail-t azért kaptam, melyben azt jelezték, ma kiszállítják a csomagot. A pontosabb időpontról szóló előzetes értesítés sem jött, de 3 telefonom után csak sikerült a futárral találkoznom.

Akár örülhetnék is, de a csomag kibontása után döbbentem rá, hogy az egyik könyv nem az, amit rendeltem és kifizettem… No comment!

Kérem, hogy az általam rendelt könyvet a honlapjukon is vállalt határidővel (a következő munkanapon, ami nov. 29, hétfő) szállítsák ki. Abban már nem reménykedem, hogy előzetes értesítést kapjak a csomag érkezésének kb.-i időpontjáról. Ez a 21. században megoldhatatlannak látszik.

Várom jelentkezésüket, hogy végleg befejezhessük nem túl gyümölcsöző kapcsolatunkat.

Tisztelettel

"
....


1 megjegyzés:

  1. Érdekes amit írsz, ezexerint nekem eddig szerencsém volt, mert a netes rendeléseimmel eddig nem volt gond. Jó, én tudom a futár mobilját :) A Gastroyal-lal viszont nekünk is volt kalandunk, egyszer egy soproni cím helyett nekünk hozták ki a kaját. Hát, párszáz km-t tévedtek :)
    Az viszont igaz, hogy az Alexandra eléggé rugalmatlan bagázs, a Bookline jobb, csak az meg lassú.
    OFF: jól néz ki az új arculat :)

    VálaszTörlés