2015. december 25., péntek

- 1 hét karácsony előtt -

Nem szeretem a karácsonyt.
Idén azért eljátszottam a gondolattal, hogy a karácsony az, amikor pizsiben kell lenni egész nap, meg rumos forró kakaókat iszogatni, meg csokievő versenyt tartani. :)
Amíg még otthon laktam a karácsony annyira sztenderd volt, ahogy azt a  facebookon Bihari Viktória megírta (csak nekem nylonharisnyával :)) 


Karácsony előtti sztenderd körök lefutása a családdal (nagyjából 30 éve tartó játszma.) 

smile hangulatjel
- Anya, minek örülnél karácsonyra?
- Á, semminek köszi, megvan mindenem.
- Nade mégis! Edénykészlet, ruha, vásárlási utalvány...?
- Nem nem kösz, nem kell semmi.
Oké.
- Fater, minek örülnél karira?
- Jaj de édes vagy gyerek, de nem kell semmi. Egészség legyen!
- Figyelj, nagyon unok pálinkát meg bort venni, minek örülnél?
- Tényleg nem kell semmi, tessék beosztani a kis pénzedet.
Oké.
- Viku, mit kérsz karácsonyra?
- Laptopot, mobilt, ruhát, cipőt, kabátot, pénzt...
- Jó. És nem-játszásiból mit kérsz?
- Semmit kösz, elvagyok.
Oké.
December 24. Este 8 óra. Csillagszóró, mennybőlazangyal, feldíszített wunderbaum, bejgli, zárlatos izzósor.
És ott állunk hárman a fa mellett, anyám egy olyan női táskával, amilyet a dédnagyanyja sem hordana, Fater egy olyan viszkivel, amit sohasem fog meginni, én pedig 5 pár olyan műszálas zoknival, amit sohasem fogok felvenni... grin hangulatjel
:) 
 Na jó nem mindent nem szeretek a karácsonyban azért, azt pl. de igenis nagyon, hogy nincsenek telefonhívások, határidős melók (vagyis inkább elnapolt határidős melók vannak), meg nem kell időre odaérni egyszerre 3 helyre is egy időben :). Nincsenek szemétkedős, negatívkodós emailok (csak a rokonságtól), és nem kell hajnalban kelni sem. Persze az, hogy abszolút semmi bolt nincs nyitva kicsit előretervezést feltételez, ami nálam valahogy nem fejlődött ki rendesen az elmúlt több, mint 40 év során sem, de akkor idén megfogadom, hogy jövőre több narancslét tárazok be karácsonyra, meg fürdőgolyókat :). (legalább ilyenkor ne kelljen rohanva zuhanyozni :)). 

Ja! és előre figyelek, hogy karácsonykor is legyen Gellért beutalóm :D (az milyen háváj már :D- szinte már várom a jövőt :))

Na de idén is megvolt az előkarácsonyolás.

A hangulat ugyan nem volt ugyanolyan, mint tavaly (tavaly 1 nap sikerült 2 karácsonyi bulira is elmenni (az egyik a Vén Hajó volt ráadásul :)) - és ott aztán ha akartam, ha nem,  volt hangulat rendesen :))) 
Idén volt 1 hét császkálás az ajándékok után meg a karácsonyi vásárokba - forralt borozás, kalácskóstolás  (vaníliasodóval), MÜPA (Xavér),ahol egy Bach feldolgozáson sikerült elpityeredni úgy, hogy nem is szeretem Bach-ot,  fényképezős, lefagyós sétálgatás és idén is meghívtak a Budai Gyerekkórházba :).
A hangulat a legutolsó napon (12.23)  is munkával töltött munkanapnak köszönhetően ahogy nem volt, úgy meg sem jött sem, de legalább tudtam a karácsonyi ajándékaim tesztelni, meg persze másnap annyit henyélni, amennyit el sem tudtam korábban még képzelni sem :). Pl.: voltam futni és a kb. 98% hímnemű futók között elméláztam azon, hogy vajon a nők  ilyenkor főznek, takarítanak, sütnek, vagy gyerekek után rohangálnak, hogy ne a karácsonyi ajándékba kapott szappangyurmát egyék meg a szaloncukor helyett? 
Továbbra sem tűnt túl meggyőzőnek, amikor férfiak beszélnek arról, hogy a nők csak ne futkossanak a hidegben, a nőknek szülni kell. Azok a férfiak, akik elvárják, hogy a nő karácsony közben főzzön, takarítson, figyeljen a gyerekre (-ekre), önmagára, legyen akkora légzsákja, mint a karácsonyi blikkben magukat mutogató '70-es évek elején csinosnak mondott celebjeinknek és mellesleg még tartsa  is el a családot. (ha már egyelők akarnak lenni a nők... ).   
De az azért milyen jó így kényelmesen rohangálni nő létemre, nem idegeskedni, izgulni, hogy elég ajándékot adtam-e mindenkinek
(a karácsony ugyanaz, mint az adózás: mindig a legszegényebbnek kell fizetni a legtöbbet),
5x átgondolni, hogy hogyan mondd azt, hogy nem kérsz még 5 tányér bájglit úgy, hogy ne sértődjenek meg. Még azt merészelem képzelni, hogy nem jól főznek, mert nem vagyok hajlandó megenni. 
Tegnap volt a tévében egy jó kis film, amiben azt mondták, hogy karácsonykor az ember azzal akar lenni, akit szeret. (mondjuk szerintem ez inkább a valentin nap, de legyen). Meg, hogy a karácsonyod mutatja meg, hogy hol állsz az életben. Hát én egyelőre örülök, hogy van fedél a fejem felett (nincs annyira meleg azért karácsonykor :))).
A lakásra ácsingozó, dolgozni nem akaró (de már 3 gyerek után tartásdíjat fizető), 20 éves pattanásos Raszkolnyikovoknak üzenem, hogy nem az enyém a lakás. 
Van mit ennem,ebben a 3 db napban iszonyú sok időm van arra, amire csak akarom és nem kell feltöltenem a telefont :). 

Szerintem jól jártam még úgy is, hogy nem én vagyok az embereknek az, aki eszükbe jut karácsonykor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése