2019. június 22., szombat

- Эрмитаж 2019.06.13 -

A második baklövésünk:
mindenhol olvastuk, hogy nem szabad először az Ermitázsba menni, mert utána aztán mindent ahhoz fogunk viszonyítani.
Előző este a Palota téren való szédelgésünkkor kiszúrtuk az automatákat (Zsül olvasott egy leírásban olyant, hogy akkor nem kell beállni a kilométeres sorba, ha ott megvesszük), amit ráadásul angol nyelvűre is lehetett állítani!

A programfelelős én voltam, de persze úgy, ahogy mindig: mindent akartam látni és azonnal. Mindent :)- ergo: nem osztottam le napokra :D
Reggel aztán ahogy felkeltünk, azonnal arra vettük az irányt :)

Megcsodáltuk a kilométeres sort, vigyorogva vettük meg az automatából a jegyeket, majd a külön sorban a jegykezelő szinte azonnal elhessentett egy laza kézmozdulattal minket a másik irányba, hogy na akkor arra induljunk.
Az ajtó után fémdetektoros-átvilágítós őrségbe ütköztünk, az egész napra kikészített vizünket abban a pillanatban kidobattatták velünk, csak ezután mehettünk utunkra.
Kis keveredés lett belőle, mert az antik szobrok annyira nem érdekeltek, és a labirintusban fogalmam sem volt, merre van egy lift/lépcső a feljutáshoz a képekhez és melyik irányban. A hirtelen felbukkanó női mosdónál szerencsére kiszúrtunk egy nénit térképpel, rákérdeztünk, hogy honnan szerezte, majd mentünk vissza a bejárathoz a brossúrákhoz :D
Örömködtem erősen, hogy most már csak be kell tájolnom magam és akkor és azt nézünk meg amit csak akar(o)unk, amikor hirtelen magával sodort egy 100 tagú kínai csoport és amikor már azt hittem, hogy látom a végét és megmenekültünk, a távolban már látszott a következő ugyanilyen minőségű 100 tagú .. 
Noszogattam erősen Zsült, hogy fussunk... Ezzel persze felidegesítettem őt is, magamat is, mert arra gondoltam, hogy majd jól ráhangolódom, meg mindent megnézek aprólékosan, amit akartam, csak közben világossá vált, hogy ez nem az a hely ... 
A lelombozottság azért még nem támadt, így az energiám is volt akkora, hogy rángassam erősen Zsült először a legtávolabbi végébe az Ermitázsnak (a Téli palotából indultunk), hogy nézzük meg a páva órát.

https://www.youtube.com/watch?v=-q0FAYE0_1Y

Часы «Павлин»

Уникальное механическое приспособление мастера Джеймса Кокса, который придумал его вместе с Фридрихом Юри. 
Часы были куплены Потемкиным для Екатерины Великой. 
Их привезли в Петербург только в 1792 году, когда фаворит императрицы уже скончался. 
Сначала их экспонировали в Таврическом дворце, а затем перевезли в Зимний, где они хранятся до сих пор.  Дважды их ремонтировал знаменитый Кулибин (во время перевозки часть деталей повредилась). Но в целом уникальные часы дожили до наших дней без изменений.  Это единственный известный крупный механический прибор XVIII века, который до сих пор не вышел из строя.

Az volt a legeslegkisebb szobában evör, ráadásul az összes ember, kínai csoport, kisgyerekek, kiskutyák, szinte mindenki abban a szobában gyűlt össze és senki nem akart onnan kimenni ... 
Csináltunk pár képet, de innentől már kicsit csökkent az energia a további rohanásra... Zsül ráadásul felvetette, hogy a Jordán lépcsőt sem láttuk még, így vakmerészen (és pár csoportot elengedve magam előtt), leszólítottam egy múzeumi nénit, hogy: извините пожалуйста, где находится йорданская ... és igen a lépcső csak scala-nak ugrott be ... No de a néni irtórendes volt!
Kérte a kis térképünket és rábökött egy helyre, valamint! elmagyarázta szépen oroszul, hogy ahol most vagyunk az a Téli palota, ahol átmegyünk (pavilonszerű volt a három épület, de belső átvezető folyosóval) az a kis Ermitázs és a másik nagyobb épület lesz az Ermitázs. Leeső állal hallgattam :D és azt is konstatáltam, hogy akkor a Jordán lépcső márpedig a Téli palotában van...(a páva óra meg a nagy Ermitázsban, hiába írták mindenhol a kicsibe).

 Zsül boldog volt a lépcsőtől, bár időnként belerohantak a tömegek a képekbe, azért sikerült pár jó képet lőni, és innentől már nagyon kényelmesen néztük az ajánlatokat a térképen és kiveszett belőlem minden rohangálhatnék. 
Kiváltképpen azután, hogy egy újratervezés közben, benézve az előttem lévő szobába, szinte megállni látszott a levegő... Ennyi embert, ekkora helyen, ennyire durván összenőve én még soha nem láttam :o

Az итальянски részen ráadásul a Benois Madonnát ki sem tették - kaptunk helyette Litta Madonnát, Leonardot sem láttunk többet, meg persze állandóan beleállt valaki a képünkbe, fárasztó volt kicsit. 
Macerás volt előre kiszámolni, hogy vajon épp hol nem lehetnek annyian, meg már vagy 6 órája voltunk bent, így Zsül megunta, megnézte a jegyünket, hogy miket nézhetünk vele még meg és leszólított egy bácsit, hogy akkor a Péter palota az hol van. Ahhoz pont nem lehetett átmenni egy belső folyosón, ki kellett menni a kijáraton, megkerülni az egész komplexumot és egészen kint a Néva mellett bemenni egy, az eddigiekhez képest szinte eldugott kis ajtón.
A bejáratnál egy rendőrnéni eligazított minket irányilag, majd mehettünk vissza a mögötte lévő ajtón át egy icipicike kis palotácskába - Nagy Péter itt született, itt volt gyerek, a gyerekszobája, a kis dolgai voltak kiállítva, majd a leírás szerint azt is megtudtuk, hogy itt is halt meg.
Gyorsan kivégeztük, indultunk a következő helyre. Zsül itt olyanokat mondott, hogy impresszionisták vannak, alig vártam, hogy lássam. Tetszett :D Itt tömeg sem volt akkora, csoportok sem annyi, kedvemre mehettem fel alá a termekben és fényképezhettem bármit, amin csak megakadt a szemem :D.

A Mensikov palota volt még a jegyünkben, de az a Néva túloldalán volt, meg ekkor már kicsit éhesek is lettünk, ezért a Bronzlovas szobor felé indultunk, ahol láttuk a tegnapi virágkarnevál pár megmaradt szekerét kiállítva, majd elindultunk Teremok keresésre. 
Itthon nagy lelkesen mondtam, hogy na akkor tudni fogom, mit fogok enni Pityerben: a blinit, amiről azt írták, hogy ez a Teremok gyorsétteremlánc csinálja a legjobban.
Azért belépéskor kicsit megtorpantunk - semmi nem volt kiírva angolul, tudta a manó mi a gomba oroszul (internetünk nem volt a fordító programhoz), el nem tudtam képzelni ebből most mi lesz. 
Épp fel akartam ajánlani, hogy akkor majd rákérdezek ékesen, hogy извините.... amikor Zsül kerek-perec rákérdezett angolul a fiúra és lám! ő is tudott angolul :D Ideáig 4 emberből csak 1 fiú volt, aki mondta, hogy ő nem tud és inkább menjünk a kasszába metrókártyát kérni, a többiek mind beszéltek rendesen, érthetően :)
Megettük a kis töltött palacsintánkat (Italjanszkij, meg Carbonara :D), ittunk morszot, meg kvaszt, majd tele hassal nekiálltunk gondolkodni, hogy akkor most hazamegyünk, de utána mi legyen még.




Előző estéről még emlékeztünk egy nagy Spar boltra, gondoltuk este még odanézünk. Jó sokat gyalogoltunk a metróállomástól, aztán egy jellegtelen  faajtón keresztül egy nagy plázába értünk (kivülről semmi nem látszott belőle :D)


Itt még kicsit körbenéztünk, hogy mi van még, aztán hazafele az оксфордстрит-en még egy Skolle-t is kiszúrtunk, amiről olvastam, hogy az meg pirogozó és megbeszéltük, hogy másnap akkor majd pirog lesz az ebédünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése