2009. augusztus 28., péntek

- Miért éppen Stockholm ? -

A kezdet:

kaptunk egy Malévos hírlevelet olcsó hétvégi utazásokról, és belevágtunk.

Kefalóniára való repülés sem volt rossz és itt megint csak azt ajánlották, hogy repüljünk.. (hurrá!!!)

Igazán nem tudtuk, hogy miért éppen Stockholmra esett a választásunk, bár ahogy majd most leírom, azért látszani fog, hogy mennyire nem volt rossz - még úgy sem, hogy Stockholm a világ egyik legdrágább helye...

A repülőgép viszont irtó korán indult, így fel kellett kelni hajnali 3-kor! Fél 5-kor jött a taxi, repülés 7-kor. Hogy miért kell 2 órával korábban kiérni a repüléshez, azt hiszem sosem fogom igazán megérteni ... . :)
De jött a repülés (hurrá!!!) és megérkezés az Arlanda reptérre, ahol a legeslegelső egész falat betöltő kép az ABBA volt :) és csak közvetlenül utána tűnt fel a királyi pár :)
Elsőnek megvettük a Stockholm-kártyát (az volt rajta, hogy timmar:))  Ez volt a legdrágább beruházásunk, na jó meg a hajózás, meg a Vasa múzeum, meg az ajándékok :)...

Igen korán keltünk, elég kómásan figyelgettem mindenfele, de ami az első kirakatban feltűnt ékes svéd betűkkel:
"BIRKA FABRIKA"
Itt rám jött a röhögőgörcs, és vagy félórán át csak arra tudtam összpontosítani, hogy ne hallatsszon annyira, ne látsszon nagyon, ahogyan rázkódom és ne potyogjon folyamatosan a könny a szememből- azaz sikeresen felébredtem :)

A központban annyira könnyen megtaláltuk a metrót, hogy szinte el sem hittük: ott rakott ki a reptéri busz :) A buszról leszállva az érdeklődő feketéknek elmondtuk, hogy nem vagyunk svédek (ennyit arról, hogy majd svédben jól olaszoknak néznek minket az 1 hetes görög nyaralásunk után ... ), bementünk a metróba felfedezni a brommai vonalat.
Nem emlékszem pontosan hogyan találtuk meg, de jött a megvilágosodás: zöld vonal, T-17 és Alvik a végállomásunk!
Alvikban is kicsit kevertünk fel-alá, de még így is gyorsan meglett a szállodánk és már lifteltünk is felfele egészen a 15. emeletig, majd még 1 félforduló gyalog - mert olyan magasra kértük a szobánkat, hogy oda már a lift sem járt :)

Az ajtón belépve kicsit meglepődtünk: akkora lakosztályt kaptunk, hogy csak ablakból is tartozott hozzá vagy 9 db ... (lásd balra a képen a legfelső 9 keskeny ablakocska).

Kicsomagolás, örömködés a szobainternet miatt, majd elindultunk felfedezni a hotelt, a környékét, sétálgattunk a tó mellett, megetettük a kacsákat, majd elindultunk a városközpontba: "nästa T-Centralen" :)

Végigmentünk mindenen, ami csak a szemünk és a lábunk elé vetődött: bevásárlóutcák sora (NK:)), Kungliga slottet, Gamla stan szűk utcácskái, Sergelstorg üveg obeliszkje, ami nappali fénynél teljesen olyan, mint egy vasbeton emelvény.

Megvártuk amíg beesteledik, mert azt olvastuk, hogy a Kaknästornet (155 m: www.kaknastornet.se) teljes sötétedésben csudaszép igazán :)
Mire felértünk a helyi járattal, már igencsak sötétedett. Aztán még sétáltunk kicsit az erdőben és már mentünk is a lifttel felfele a toronyba. A kilátás tényleg lenyűgöző volt, csak az ablakok voltak kicsit fényvisszaverők, kicsit esett rá az eső is ... és nem mellesleg ez is egy restaurang volt :)

Este nagyon későn értünk haza, maradt az alvás.