2011. március 20., vasárnap

- séta a városban -

A tegnapi, nem is annyira nagy számban repkedős repülőjegyek után nem hittünk már annyira a Skycourt nyereményeknek, ezért mára maradt a sétálgatás. 
Indulás a Batthyány örökmécsestől. 

Nem terveztünk nagyon konkrét dolgokat, azért a Rákosi bunker szellőzőjét sikerült lefényképezni - Szabadság tér. 

A következő az új sétálóutca volt, ami kicsit csalódást okozott. Többet vártam, pedig láttam aztán, hogy az épületek sétálóutcára néző oldala sokkal inkább renovált volt, mint a mellékutcákra nézők, még ha ugyanarról az épületről is volt szó :)

A padok lábának villámalakja, a villanyoszlop lámpájának levélalakja  viszont nagyon tetszett.
- Október hatodika utca
 

Ezután elsétálgattunk az Erzsébet tér szélén a Kempinski  (ehhez is biztos min. milliárdosnak kell lenni, hogy egy kempinget y-nal írjuk... :)))  hotel alján a NOBU mellett,  majd kitaláltuk, ha már a Szabadság térről indultunk, miért is ne nézzünk le a Szabadság-hídhoz?

Nem akartunk a Váci utcán sétálgatni a temérdek turista miatt, így maradt a Petőfi Sándor utca (az  új sétálóutca további része), ahol  elmentünk a Katona József Színház és a Párizsi udvar mellett,  majd a Ferenciek tere után a Petőfi Irodalmi Múzeum ( ahol meghallgattam Spiró Tavaszi tárlatát), az ELTE épülete, Kálvin tér, Fővám-tér, és lám! a szemünk előtt az a szép zöld híd! :)

Visszafelé megszavaztam a Váci utcát - ahol szerencsénkre nem néztünk ki másnak, mint magyarnak, így nem invitáltak be minden csehóba, egyetlen egy gyerek mondta, hogy magyaroknak 20eFt kedvezmény van, - most mondja Zsül, hogy azt nagyon félrehallottam - 20% volt az ablakra írva  :)

A Váci utca bazárjai között voltak vicces dolgok: cirill betűs feliratos tányérsapka, gázálarcok, politikus matrijóska babák (vajon ki lehetett a legkisebb? :))
Már nagyon régóta meg akartam nézni a Bazilikát - mert természetesen tudtam, hogy van ilyen, de bent még soha nem voltam. 
Nagyon tetszett. 
Tömény tömjénben - ettől kellő áhítatban - néztük végig az oltárképeket, a mozaikablakokat, a Szent Jobb-ot (na ebből aztán semmi nem látszott, és lehet így jobban is jártam - kicsit rémülten mentem be az ajtón - nem akartam nagyon múmiákat nézegetni ). 
Zsül közben elmesélte a legújabb Cook könyv élményét, hogy Szent Bazileusnak Simon mágusról írt leveleket találtak meg, és íme: láttuk a plafonon St. Bazileust! :) 

A Michelin csillagos (Onyx) étterem kirakatában megcsodáltuk az árlistát, meg a 15%-os kötelező felszolgálási díjat. Mire visszaértünk a Szabadság térre, pont beindult egy szőkőkút! Persze épp tesztelték a szervízesek, de azért lett kis tömeg körülötte :)
Mi is fényképeztünk :)

Innen már csak az amerikai nagykövetség előtti békés tüntetők (3 ember), az őket (is) felügyelő rendőrökre (kb. 53-an voltak :-)) csodálkozás volt hátra, és szinte felsóhajtva ültünk az autóba :) 




sikerült elsétálgatni több, mint 5 km-t :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése