2024. február 3., szombat

#római_vakáció

 Na de csak reggel lett - eldöntöttünk, hogy kérünk reggelit. Előző napon sikerült annyira elbénázni háromszor egymás után is az evéseket, hogy így tűnt a legbiztonságosabbnak, hogy legalább egy étkezésünk meglesz kényelmesen a szállodában és legalább gyakorlom a max. 2 évet tanult olaszomat: un cappuccino per favore! , ami kis mosollyal elegyítve egészen jól bevált a szakszemélyzetnél :). 

 A napi terv: Colosseum. 

Olvastuk, hogy ide nem kell előre venni jegyet, így odasétáltunk a biglietteria-hoz és már mehettünk is. Alapjegyet vettünk - és ahogy elkeveredtünk mindenhova - ki sem derült igazán, hogy mit lehetett volna még nézni a kiemelt áras jegyekkel ... Mindenesetre kinéztem egy nagyon menő colosseumos gyűrűt, de Zsül nem akarta megvenni sehogy ... una tragedia... így mentünk a Foro Romano-ba kilátást nézni. 

Nagyon meleg volt a telepakolt télikabátban és nagyon sokan voltak. Még így is, hogy nem is volt turistaszezon sem... Azért megjártunk mindent, kinéztünk mindenfelé és Zsül felfedezte, hogy a Vittorio Emmanuel II oldalán van üveglift! Ez az ötlet annyira megtetszett mind a kettőnknek, hogy felírtuk a bakancslistára :).

Megnéztük a Colosseot minden oldalról, aztán visszamentünk az üveglifthez és a tetton elhaló hangon bevallottam, hogy nekem ez volt a csúcs :) (Zsül meg bosszankodott, hogy 17 euró/fő volt az ára :))))

Ezután megszavaztuk, hogy kipróbáljuk az éttermet, amit a rómaink ajánlott :). 
Nagy hely volt és mert korán mentünk (5kor) nagyjából senki nem volt bent :). Gyakorolhattam az olaszomat és olaszul is válaszoltak vissza - ami igazán nagyon tetszett, nem tudtam abbahagyni a vigyorgást :). A falon az első amit megláttam a "forza e salute" volt, ami után aztán el sem akartam menni onnan :D :D 
Megbeszéltük, hogy ide mindenképpen visszanézünk még :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése