2018. január 3., szerda

- Lo stemma dei Medici -

A Medici címer a Medici kápolnában tűnt fel, szinte mindenhol szem előtt volt: a falakon, a festményeken, a szobrokon, a márványpadlón. Még mondtam is Zsülnek, hogy milyen jó fejek lehettek, hogy rátettek a címerükre 6 szelet pick szalámit :) (a zöld márványokon nem dudorodtak ki labdaként a golyók :)).
Kicsit utánaolvastam. 
Nem sok mindent találtam, amin meg is lepődtem.. lehet túl sokat is vártam, lassan már mindenbe bele tudok képzelni mindenféle mesét, csak Firenzében legyen :D
Na de a lényeg: nem egyformák.. a pajzs sem, és van ahol még a golyók száma sem. Nagyon sok a különféle legenda, a legmesésebbet választottam ki:

az első Medici az aranyszínű pajzsával felfegyverkezve a Mugelló óriás ellen harcolt, és az óriás 6 alkalommal sújtott rá a pajzsára a husángjával. Ezek a gömbök képviselik a 6 db horpadást a pajzson.
Más legenda szerint a Mediciek eredetileg orvosok voltak és ezek a piros golyók a gyógyszeres tabletták.  
Eredetiben: 
Se fate caso gli stemmi dei Medici non sono tutti uguali. La forma dello scudo cambia sempre non si sa il perchè.

Ma poi, perché quello stemma? La leggenda più bella racconta che il primo de’ Medici, armato di uno scudo dorato, mentre combatteva contro il Gigante Mugello, quest’ultimo colpì lo scudo con una clava ben 6 volte.

Quindi quelle sfere rappresentano lo scudo ammaccato dalla clava.

Alcuni dicono anche che erano pillole medicinali dato il suo colore rosso.
Azért a gigante Mugello sem semmi még a mai állapotában sem :

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése