2010. március 22., hétfő

- avatar IMAX -


Szerintem mi voltunk az utolsó emberek pesten, akik még nem látták az avatart :), bár igaz, legalább IMAXban néztük.

Első belépésre a vászon nem annyira tűnt világrengetően nagyon nagynak - vagy többet vártunk, talán azt, hogy kicsit körbevegyen oldalirányban is. Ehelyett láttunk egy szemközti falon lévő picit homorút, plafontól padlóig ...

Aztán jött a 3D - végülis szemüveget is kaptunk.

A filmbeli látvány tényleg csúcs volt, ahogy a mögöttem lévő profikat hallgattam, annyival volt ez más a 3Dtől, hogy kicsit mintha benne lettél volna a sztoriban: időnként tényleg úgy mentek el mellettem a kékemberkék, mintha mellettem mentek volna el :)
Meg mintha ott ültem volna a katonai eligazításon a hátsó sorban :)

A sztori kicsit Winnetou, Terminátor, Otthonunk a Fa, Mátrix, meg amolyan dzsungelkiírtós, benszülöttgyilkolós a kincsért - ennek a filmnek nem ugrik be a címe :) (közben súgtak: Medicine man) - úhogy inkább hátradőlve (és történetet kilőve) figyeltem, amit láttam :), mert az tényleg olyan volt, amiért lehet áradozni. Kezdve a teljesen emberi kék langalétáktól(1-1 katona nem tűnt annyira emberinek, mint az avatarok), a rózsaszín világító fákon át, a léptek nyomán zölden pulzáló fűig: mindenen nagyon lehetett ámulni, és állat leejteni - 1x-1x úgy belefeledkeztem a filmbe, hogy ... ja, ezt már írtam :)




és ahogy nem szerepelhetett JackBauer a Titanicban (mert mindenkit kimentett volna), úgy Dr. House sem az avatarban - mert mindenkit kikezelt volna a skizofréniájából, és egytől egyig visszaváltoztak volna rézbőrű Pocahontasokká ...


:)

3 megjegyzés:

  1. Nem Ti voltatok az utolsók. Mi még gyűjtjük a lendületet erre a háromórás sztorimentes mozira. De egy strigula az akkor mégiscsak meg kéne nézni oszlopba. :)

    VálaszTörlés
  2. Szóval megnézted végre. Én nem IMAXban láttam, de így is nagy élmény volt. Persze nem a sztori miatt, de tavaly bőven voltak rosszabb filmek (Transformers2, Harry Potter6, és persze az Újhold).

    VálaszTörlés
  3. azt hiszem sosenem fogom megérteni a kislányok mostani vámpírőrületét :) de az avatarban tényleg igazad volt, a látvány tarolt :)

    VálaszTörlés