2013. szeptember 7., szombat

- hazafele -

Utolsó nap reggelére ébredtünk és mert annyira azért nem akaródzott hazamenni, így elmentünk még Admont-ba is. Irtószép könyvtárt néztünk ki az interneten és bár németül majdnem 1 szót sem tudok megbeszéltük, hogy az öreg könyvek illatáért is megérné megnézni.
Kicsit csalódás lett :(
Az interneten található képpel ellentétben a felső szintre felmenni nem lehetett. A könyveket meg kb. 2 -3 méterről lehetett csak szagolni, mert persze el voltak kerítve. Persze erre gondolhattam volna, de valahogy mégsem gondoltam. Nagyon sok könyv annyira öreg volt, hogy a gerincén abszolút semmi nem látszott.... kézbe venni meg ugye nem lehetett .... Fényképezni is csak 5 euróért. Bár ennyire jó fényképeket úgysem csináltam volna, mint amivel reklámozzák a neten, így lehet jobban jártam, hogy nem is akartam.
A "way of rule" szobát kicsit sajnáltam azért, hogy nem fényképeztem le, ahogy tömeget alkotunk ketten Zsüllel: - http://www.stiftadmont.at/english/museum/museum/aufbau_stiftspraesentation.php

Amit még lehetett nézni a múzeumban: kitömött állatok, felgombostűzött lepkék, féldrágakövek, meteor darabkák, kortárs képek (amiket kicsit végigröhögtünk v.ö.: szex és nyújork azon epizódja, amikor a helyi rocksztár licitálni kezdett a tűzoltókészülékre Charlotte festményeket tartalmazó galériájában :)) és nem utolsó sorban szépművészetis alkotások. 
Ezen a részen a sok sok papi palást, kesztyű, egyéb drágaköves kiegészítők mellett találtam meg a nap legjobb részét: a Strechau vár mennyasszonyát. 
A legenda szerint a hölgy eljegyzett menyasszonya volt egy lovagnak, aki a keresztesháborúba ment eretnekek meggyőzésére és akit a mennyasszony csak várt és várt és keblét mély sóhaj dagasztá :) több, mint 1 évig az apácák között... Persze sokáig már nem bírta, és inkább igent mondott egy rivális lovagnak (aki annyira nem ment messzi harcba). 
Csakhogy a lagzin a szép menyasszonyt a lovag átka érte: csontvázzá változott a násznép szeme láttára.
A mese már eleve nagyon tetszett, főleg ahogy Zsül lefordította így hazaérve rákerestem az interneten és kiderült a Strechau vár ma is áll! Sőt! meg is nézhető!
és még csak messze sem volt attól az úttól amerre kifele mentünk (grrrr). 

Most fűzhetem megint Zsült, h menjünk még 1x :)
(bár ahogy láttam azért ő is maradt volna még ........(a naptár is elmaradt))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése