2010. február 23., kedd

- sátáni versek vége -


Bosszantó, hogy vége... Pedig -végülis - nem lett tömény mese, mint pl. az 1001 éjszaka, de azért volt benne az is. Meg sok sötét jelen... Főleg a legvégén .. amikor "a világ valóságos voltát a halál mutatja meg .. "

A könyvet már nagyon régóta kerestem: mióta hallottam, hogy nem annyira versek vannak benne, és amióta azt is mondták, hogy ez miatt mondták ki az íróra a fatvát. El is határoztam, hogy tőle ez lesz az első, és az első meglepetés ennek örömére a Libriben ért, amikor szembesültem azzal, hogy minden könyvét kiadták- akár díszcsomagolásban is kaphatom az egész 5 db-ot, - kivéve a Sátáni verseket...
Aztán rádöbbentem arra is, hogy ugyan a Szégyent már olvastam (elsőként), de visszatántorítani soha, és örülök, hogy sikerült kiolvasnom (a könyvtári kölcsönzési határidőn belül). Nagyon bántam volna, ha ez kimarad...

Ami meg a kérdés: hogy miért is mondhatják ki egy könyv miatt a fatvát? Hogy hogy lehet egy könyv annyira veszélyes, hogy nemzeti kiközösítést is vonhat maga után ?
Tisztára mint a kislánykorom tiltott könyvei :)

"A muszlinok tiltakoztak, szerintük a regény Mohamed életét gúnyolja ki: ... Mohamedet politikai célkitűzsektől fűtött szemfényvesztő sarlatánnak ábrázolja, buja paráznának, aki az isteni sugallatot arra használta, hogy minden nőt megszerezzen - akár csak a pénzéért is - és alantas vágyait kielégítse, a Próféta első társait pedig semmirekellő, érzéketlen társaságnak állítja be. A muszlinok számára legfájóbb pont, hogy a regény rossz fényben tűnteti fel a Koránt. ... csak annak bizonyítására szolgál, hogy a muszlonok szent könyve ... nem tud különbséget tenni jó és rossz között, hiszen azt állítja, hogy teljesességel emberi vagy éppen a gonosztól származó sugallatok is mind Isten akaratából valók. "
"Nincs más Isten, kivéve Isten, az Isten."

1xű vagyok mint egy barlangrajz: sosem gondolkodtam túl magamon, és ami nekem lejött: egy csodás mesébe ágyazott menekülés, valamint boldogságkeresés 2 úton, de még mintha mind a két út is ugyanaz lenne.. csak más idősíkon ...

és ha valaki tudja hol lehet megvenni .... ja, ezt már írtam 1x :)


2 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm, hogy elfogadtad a díjat :)Hatásodra kivettem a Sátáni verseket a könyvtárból, már kíváncsi vagyok! :)

    VálaszTörlés
  2. :)
    semmiképpen ne add fel! az eleje tényleg kicsit döcögős, de aztán .. :)

    és nagyon köszönöm a díjat, tényleg igazán megleptél vele :)))
    és remélem, hogy lesznek olyanok akiknek tovább lehet adni (rajtad kívül :))

    VálaszTörlés