2010. július 4., vasárnap

- utolsó napunk -

Utolsó napunk a Gerstreitlehenben.

Reggel sikeresen átvészeltük a szomszédék költözését - rájöttünk, hogy a németek is tudnak ugyanolyan zajosak lenni, mint a csehek. Holnap vajon mi is ennyire zavarni fogjuk a még ittmaradottakat?

A beígért eső még sehol, ezért nagyon fűzöm Zsült, hogy menjünk még kicsit a városba ajándékokat meg azt a bizonyos már többször is felemlegetett gyoparas ernyőt megvenni. Kicsit ellenáll, ami érthető is valahol - irtó meleg van. Ha eső lesz, akkor biztos megint olyan hirtelen pitty-puttyszerűen ömlik majd ránk...

Bementünk először Ramsauba is, amit utólag nézve nagyon jól tettünk, mert itt apunak is találtam ajeszt, és mert Berchtesgadenben meg még az esernyőt sem. Általában azt mondták, hogy ne akarjunk napfényben esernyőt venni. Az egyik helyen valószínűleg megsajnáltak, mert felajánlották, de csak piros, zöld és kékben. Istenbiz láttam én szürkében is...

Aztán sokat vackolódtunk még a bélyeggel is, sehol nem akartak külön adni, csak képeslappal, amit már ugye voltam olyan elővigyázatlan, hogy korábban megvettem bélyeg nélkül. Aztán megtaláltuk a postát is, ahol meg délben már zárás volt, és a bélyegautomata meg mindent kiírt, mindenféle nyelven is akár, de bélyeget nem adott.

Kezdett olyan érzésem lenni, mint a micsodanőnek, amikor kurvának öltözve beszédelgett egy Chanelboltba, és sittysutty kirakták ....

Leléptünk így Königssee-be, ahol meg a kisesernyő, amit elvileg 6-7 euró körül láttam, már keményen 14 eurót kóstált.

Hát ennyit a német souveniromról - nem vettem meg.

Amit még jó tudni: a boltok/kocsmák – turistaszezon ide vagy oda – reggel 8-9-től délután 5-ig tartanak nyitva hétköznap, hétvégén (ami a jelen esetünkben szombat -) 12-13-ig.


és az összegzés:

az idő tutti volt - kivéve a túrázásunkat, amit elmosott az eső,
a lakásunk egyszerűen csúcs, a kilátást el sem tudom mondani mennyire szép : - sosem értettem igazán a hegyek iránti szenvedélyt, de most átjött :)

A schwáb embereket meg inkább hagyjuk. Ha ennyire nem bírtak elviselni - persze csak engem - a németek, akkor el sem tudom képzelni mi lenne velem Prágában a csehekkel :)

2 megjegyzés:

  1. Elolvastam a német kirándulásról szóló beszámolóidat és nagyon szórakoztatónak találtam ezeket az irományokat. Szerencsére benne vannak a bagettes szófordulatok, amik igazán viccessé teszik. Hogy bírtad a sok német beszédet? Nálunk mindig ki voltál akadva, ha vki németül dumált :)
    A lényeg: legyen meki és wifi :))))

    VálaszTörlés
  2. most jött a cenzúra: a bagettes szófordulatok kiírtva :D
    de a lényeg pontos: ha nincs internet, akkor befordulok :)

    VálaszTörlés